التهاب زبان کوچک

Uvulitis

سندروم ایگل

یکی از دلایل شایع گلو درد، التهاب زبان کوچک است.

در همه رده‌های سنی ممکن است دیده شود علائمی که در اثر التهاب زبان کوچک ایجاد می‌شود شامل موارد زیر می‌شود:

شکستگی بینی

علل التهاب زبان کوچک

علل متفاوتی میتوانند باعث التهاب زبان کوچک شوند که شامل موارد زیر است :

• عفونتهای ویروسی
  • عفونتهای باکتریایی و قارچی
  • رفلاکس اسید معده
  • آلرژی (به مقاله آلرژی مراجعه شود)
  • تماس‌های جنسی دهانی
  • لوله گذاری راه هوایی جهت بیهوشی
  • مصرف موادمخدر جویدنی و الکل

تشخیص و درمان التهاب زبان کوچک

در معاینه زبان کوچک بسیار متورم و قرمز رنگ و بزرگ می‌باشد طول آن بسیار بلند می‌شود و با انتهای زبان تماس پیدا میکند .

ممکن است دانه‌های سفید یا قرمز رنگی روی زبان کوچک یا ته حلق و کام نرم دیده شودبرخی از بیماران سابقه‌ای از عفونت ویروسی تنفسی در روزهای قبل را می‌دهند و برخی دیگر ممکن است سابقه آلرژی به مواد غذایی را داشته باشد؛تماسهای جنسی دهانی میتواند در سابقه بیماران وجود داشته باشد،سابقه بیهوشی در افراد باید سوال شود ، مصرف مواد مخدر جویدنی یا الکل اهمیت دارد.رفلاکس اسید معده مهم است .

درمان بستگی به علت زمینه ساز دارد . در موارد عفونی مصرف آنتی‌بیوتیک مناسب ، با تجویز پزشک اهمیت دارد . رعایت بهداشت دهان و استفاده از دهان شویه مفید است .در موارد بیماریهای تناسلی مشاوره با متخصص زنان یا ارولوژی ممکن است نیاز شود .رفلاکس اسید معده باید بررسی و درمان شود .تنگی نفس خیلی در روند این بیماری مهم است و در صورت وجود نیازمند تحت نظر گرفتن بیمار و حتی گاهی بستری دارد.

مصرف مایعات فراوان و داروهای ضد درد و تب و رژیم غذایی نرم اهمیت دارد . اگر روند بهبود کند باشد یا جواب دهی به درمان ، خوب نباشد، بررسی های تکمیلی از نظر بیماریهای خاص ، حتما نیاز است .

از صفحه ویدیوهای پس از عمل بینی دیدن فرمایید